آموزشی

تأمین امنیت اینستاگرام با فعال‌سازی احراز هویت دو مرحله‌ای

تأمین امنیت اینستاگرام با فعال‌سازی احراز هویت دو مرحله‌ای

اکثر شبکه‌های اجتماعی مهم در اینترنت در حال حاضر دارای دو فاکتور برای تشخیص هویت برای حساب کاربری می‌باشند. اینستاگرام نیز اخیراً به این‌ دسته پیوسته است و در به‌روزرسانی‌های اخیر این ویژگی در اینستاگرام به چشم می‌خورد. با ترفندی که هم‌اکنون می‌خواهیم به شما آموزش دهیم، می‌توانید این کار را به‌راحتی در سیستم‌عامل اندروید انجام دهید و امنیت حساب کاربری خود را در اینستاگرام تضمین کنید.

ابتدا اطمینان کنید برنامه اینستاگرام به آخرین نسخه‌ی موجود آپدیت شده است. سپس مراحل زیر را طی کنید:

برنامه Instagram را اجرا کرده و آیکن Profile را گزینش کنید تا وارد صفحه شخصی خود شوید.

آیکن سه‌نقطه که در بالا سمت‌ راست قرار دارد را لمس کنید تا به Settings بروید.

در Settings شما گزینه‌ی Two-factor authentication در زیر بخش Account مشاهده می‌کنید. روی آن کلیک کنید و در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود، Require Security Code را فعال‌ نمایید. سپس پیامی به‌شما نمایش داده می‌شود که باید Turn on را گزینش نمایید تا این ویژگی برای شما فعال شود.

در صفحه بعدی شما باید کدی که به شماره همراهتان فرستاده می‌شود را در قسمتی که مشخص‌ است وارد نمایید. توجه داشته باشید که می‌توانید شماره تلفن جدیدی را برای ارسال این کد وارد کنید. برای این کار Change it را که در همان صفحه است، گزینش نمایید. در غیر این صورت کد به همان شماره‌ای که پیش از این در Settings وارد کرده‌اید ارسال می‌شود.

زمانی‌ که این مرحله تایید شد، اینستاگرام به‌ شما یک‌سری کدهای پشتیبانی می‌دهد. این کدها در مواردی کاربرد می‌شود که کد شش‌رقمی به گوشی شما ارسال نشود. یک اسکرین‌شات از این کدها برای خود بگیرید و دقت داشته باشید که این کدها را در دسترس کسی دیگر قرار ندهید. این کدها برای موقعیت‌های ضروری کاربرد خواهند شد.

این ویژگی امنیتی اکنون برای حساب اینستاگرام شما تنظیم شده است. دفعه‌ی بعدی که اقدام به ورود به حساب اینستاگرام خود کنید یک کد شش‌رقمی از شما درخواست خواهد شد. اگر نمی‌توانید با این کد وارد شوید، می‌توانید از کدها پشتیبانی خود استفاده  نمایید.

 

[ad_2]

لینک منبع
جعفری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا