تکنولوژی

فناوری بلاک چین

 

سامسونگ قصد دارد با بکاربردن از فناوری بلاک چین ، مدت زمان انجام کارهای مرتبط با سیستم حمل و نقل خود را به طور چشمگیری کاهش دهد. اما این فناوری تا چه ابعاد سبب کاستن هزینه‌ها می‌شود؟

بلاک چین، هزینه‌های عرضه محصولات سامسونگ را تا 20 درصد میتواند کاهش دهد.

به نظر می‌رسد شرکت سامسونگ از یک سیستم مبتنی بر بلاک چین برای ردیابی و نظارت بر عرضه محصولات خود در بازار استفاده خواهد کرد. مطابق گزارشی از بلومبرگ، رییس بلاک چین سامسونگ یعنی سونگ کوانگ وو (Song Kwang-woo) می‌گوید این کار خواهد توانست هزینه‌های حمل و نقل را تا 20 درصد کاهش دهد.

در سال پیش رو انتظار می رود که شرکت سامسونگ اس اس دی علاوه بر یک میلیون کانتینر بتواند ۴۸۸ هزار تن کالا را از طریق خط هوایی جابجا کند.که شامل گوشی هاو صفحه نمایش های ال ای دیو لوازم خانگی خواهند شد.

بلاک چین فناوری باره کاربرد برای ارزهای رمزی است، اما از این سیستم می‌توان در زمینه‌های بسیار مختلف دیگر هم استفاده برد. در سیستم حمل و نقل و عرضه، روش بلاک چین برای ضبط، تایید و اشتراک‌گذاری معاملات می‌تواند انجام کاغذبازی‌های بازرگانی و برنامه‌ریزی با مقامات بندرگاه‌ها را کاهش دهد. روی آوردن به این سیستم برای مصرف‌کنندگان نیز بسیار مفید خواهد بود چرا که بلاک چین، سبب کاستن فاصله زمانی میان عرضه یک محصول تا رسیدن آن به فروشگاه‌ها یا منزل خریداران می‌شود. به علاوه، کمبود موجودی‌ها در این سیستم نیز کمتر از پیش خواهد شد.

فعلا برنامه‌های زمانی کره‌ای‌ها برای کاربرد این فناوری در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با این حال، روی آوردن کمپانی بزرگی همچون سامسونگ به بلاک چین بسیار جذاب بوده و در صورت محقق شدن آن، باید انتظار کاربردهای فراوان را در این عرصه داشت.

با این وضع شرکت ها و سازمان های مختلف در حال آشنا شدن با فناوری بلاک چین هستند. دور از انتظار نیست که هر روز اخبار مختلفی از پیشرفت این فناوری در کمپانی های مختلف بشنویم. بر اساس پیش بینی های موسسه گارتنر، تا سال ۲۰۲۵ کسب و کارهایی که به بلاک چین مرتبط می شوند ارزشی بالغ بر ۱۷۶ میلیارد دلار خواهند داشت.

 

[ad_2]

لینک منبع
جعفری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا