اخبارسفرنامه

سفرنامه بورنئو

سفرنامه بورنئو (کوتاکینابالو) در بورنئو مالزی سری دوم

رافتینگ

برای تور رافتینگ صبح ساعت 4 بیدار شدیم وسایل را جمع کردیم و رفتیم برای تور رافتینگ،یه ون اومد دنبالمون ایندفعه ون تقریبا پر شده بود. حدود 1 ساعت طول کشید تا رسیدیم به ایستگاه قطار،لیدر بلیطهامون را داد و گفت حدود نیم ساعت دیگه قطار میاد،یه دوری اطراف زدیم و وقتی قطار اومد واقعا تعجب کردم، یه قطار دودی  با صندلیهای وحشتناک که فکر کنم 30 سالی عمر داشت و با سرعتی در حد پیاده روی راه افتاد، تنها حسنی که داشت مسیر واقعا زیبا و سرسبز و بکر بود و برای اینکه مسیر دست نخورده بمونه حتی اجازه جاده سازی هم نداده بودن و تنها راه رفتن اونجا همین قطار بود.

حدود دو ساعت که رفت ایستاد و قطار را عوض کردیم و حدود یک ساعت دیگه هم در جوار رودخانه رفتیم تا رسیدیم به ایستگاه مورد نظر و با یکم پیاده روی رسیدیم به کمپ رافتینگ (یه ساختمان خیلی قدیمی و بدون امکانات که اصلا با پوکت قابل مقایسه نبود)، لباسها را عوض کردیم و جمع شدیم برای توضیحات رافتینگ.

هوا ابر بود و یه نم خیلی ضعیف هم میومد گفنیم باران نیاد که لیدر گفت اگه بیاد خیلی هم عالی تر میشه، بعد از کلی توضیحات و ترساندنهای زیاد که اینجوری نکنین میافتین و به سنگها میخورین و … با اینکه ما قبلا تجربه رافتینگ پوکت را داشتیم کلی ترسیدیم.

رسیدیم لب آب و یکم پا تو آب کردم سرد بود ولی چاره ای نبود بدنم هم به آب زدیم و لیدر هم اونها که نیومدن را آب پاشی حسابی کرد. آب از بارنگیهای دیشب کاملا گل بود،هرکدام هم یه پارو داشتیم که باید جاهایی که آب تند میشد همگی پارو میزدیم.10 نفری بودیم چینی ،اسپانیایی ،فرانسوی ،روسی (از همه جای دنیا ادم داشتیم) که دو نفر هم راهنما بودن سوار شدیم و من هم سر قایق نشستم که هیجانش بیشتر بشه راه افتادیم حدود 5-6 تا قسمت تند و شیبدار داشت که برای هر کدام لیدر یه اسمی گذاشته بود که یادم نمونده و یکیش واقعا وحشتناک بود که نزدیک بود قایق چپ بشه و پاروی یکی از چینی ها هم به صورت خانم خورد که به خیر گذشت.موجهای بعضی قسمتها حدود 2 متر میشد،  حدود 45 دقیقه توی قایق بودیم.

رافتینگ

اول از امدن اینهمه راه پشیمان بودیم ولی بعد دیدیم خوش گذشت خستگی راه طولانی در رفت، هیجانش چندین برابر رافتینگ پوکت بود.

برگشتیم لباسها را عوض کردیم و امدیم برای ناهار که البته طبق معمول انتظاری ازش نداشتیم ولی تعریفهای لیدر از دستپختش ایندفعه درست بود و توی 3-4 مدل غذا یه ظرف جوجه داشت که جاتون خالی تقریبا همش را دو نفری خودیم.

برگشت شد و خستگی و راه زیاد، بالاخره حدودهای ساعت 6 رسیدیم و باران حسابی هم داشت شروع میشد رفتیم هتل و بعد هم برای شام به رستوران ایتالیای کوچک که طبق چیزی که توی نظرات رستوران بود غذای عالی داشت وبه هتل برگشتیم.

برنامه یه هتل خوب را برای 2 روز ساحلی گشتم و هتل 5 ستاره Nexus Resort & Spa را تونستم با حدود شبی 70 دلار رزرو کنم ، سفرنامه بورنئو.

جزیره گایا

فردا صبح بیدار شدیم وسایل را جمع کردیم برای یه گشت جزیره ای و البته اینبار بدون تور.پیاده رفتیم لب اسکله و اونجا یسری بودن برای قایق مشتری میگرفتن با 30 رینگت نفری قرار شد ما را به جزیره گایا ببره و ساعت 2 هم برگردونه، یه لیست هم از تفریحات آبی داشت با اینکه نظرم بود برم خود جزیره بگیرم ولی میگفت اونجا گرون تره و پاراسیلینگ را نفری اگه اشتباه نکنم نفری 140 رینگت با چونه گرفتیم و سوار قایق شدیم و راه افتادیم ، سفرنامه بورنئو.

با قایق تندرو حدود نیم ساعت رسیدیم به جزیره راننده هم ما را به یه قایق مخصوص پاراسیلینگ سپرد و رفت ولی چترش باز نشد و گفت خرابه و دوباره برگردوندمون به جزیره، حالا ما موندیم چکار کنیم و با کی بریم،رفتیم پیش اطلاعات جزیره و قضیه را گفتیم زنگ زد به شماره روی برگه گفت بشینین تا یکی بیاد،حدود 40 دقیقه ای طول کشید تا رسید و به یه قایق معرفیمون کرد ما هم دیدیم دیر شده گفتیم ساعت 4 بیاد برای برگشت، رفتیم پاراسیلینگ سوار شدیم از اون بالا منظره خیلی خیلی زیبایی بود و واقعا لذت بخش بود حیف که 10 دقیقه ای بالا نبودیم.

برگشتیم جزیره گایا در کوتاکینابالو (بورنئو) که واقعا آب شفافی داشت و مرجانی و ماهیهای زیبایی که راحت از روی آب پیدا بود و حتی میشد با یکم نون ماهیها را لمس کرد ، سفرنامه بورنئو.

جزیره گایا

ساعت حدود سه  و نیم آماده شدیم برای برگشت و تو اسکله منتظر موندیم تا حدود یک ساعت به غذا دادن ماهیها و عکاسی مشغول کردیم ولی قایق ما نیومد رفتیم باز هم اطلاعات زنگ زد گفت قایقش خراب شده و یکی دیگه را میفرسته تقریبا جزیره خالی شده بود که یه قایق عصر حجر چوبی اومد، با جهشهای فراوان توی آب راه افتادیم وسطهای راه قایق اصلی هم اومد و ما رسوند و نم باران هم شروع شد ناهار خوردیم رفتیم هتل برای استراحت.

روز آخر شهرمون را گذاشتیم برای گردش توی شهر و پاساژها و خرید،شهر کوتاکینابالو (بورنئو) مالزی 2 یا 3 پاساژ نسبتا بزرگ داشت که ما یکی را که وسط شهر بود و اسمش یادم نیست رفتیم که اتفاقا نمایشگاه قهوه هم بود،اجناس هم قیمت تقریبا خوب و کیفیت متوسط داشتن.

هتل ساحلی

صبح صبحانه خوردیم وسایل را جمع کردیم و یه تاکسی قدیمی گرفتیم (کلا ماشینها آنجا شاید از ایران هم قدیمی تر بودن) یه مسیر نیم ساعته طولانی رفتیم تا رسیدیم به هتل نکسوس در سواحل کوتاکینابالو (بورنئو) مالزی که واقعا هتل بزرگی بود، از دو در تا لابی حدود 10 دقیقه با ماشین مسافت بود با زمین گلف و خیلی زیبا اتاق را گرفتیم و تا ساعت 2 صبر کردیم تا اتاق را تحویل بدن، با ون بردنمون، اتاق بزرگ و دلباز و تمیزی داشت با تراس و ویوی باغ هتل و خیلی زیبا.

2 روز اونجا بودیم با صبحانه عالی باغ بزرگ و زیبا، ساحل قشنگ و استخر و تفریحی و خیلی خوش گذشت یجورایی خستگی سفر در رفت ، سفرنامه بورنئو.

بورنئو

سفرنامه منطقه صباح مالزی

سفرنامه صباح

روز آخر صبح زود بیدار شدیم (کلا تو این سفر 15 روزه دیر تر از 6 بیدار نشدیم دیر تر از 12 هم نخوابیدیم که 15 روز پشت سر هم رکورد حساب میشد برامون)  وسایل را جمع کردیم رفتیم صبحانه بعد هم استخر و دریا.

اتاق را حدود 11 تحویل دادیم رفتیم لابی برای ون که به شهر میرفت نفری 30 رینگت گرفت 30 رینگت هم از شهر کوتاکینابالو (بورنئو) به فرودگاه شد .

کوالالامپور

با پرواز میلاندو ایر رفتیم کوالا برای اینکه خیلی خسته نشیم گفتیم یه شب کوالالامپور بمونیم که واقعا اشتباه بود،هم خستگیمون شد 2 برابر هزینه تاکسی تنها هم شد 260 رینگت تقریبا کوالا هم به جایی نرسیدیم (پیشنهاد من اینه هیچ وقت زیر 3 روز برای یه شهر برنامه نریزید که اصلا جالب نیست و پشیمان میشید چون هزینه ها خیلی بالا میره و خیلی خسته میشید)

کوالا هتل frama  رفتیم با قیمت شبی حدود 65 دلار دو تخت،هتل خیلی عالی و تمیز و خوب و دسترسی به شهر واقعا عالی بود از هتل سری قبلی که به کولا اومدیم اگه اشتباه نکنم آل سیزن بود واقعا جای بهتری داشت پیاده تا مرکز شهر و فروشگاهها حدود 8 دقیقه راه بود.

شب ساعت 7 رسیدیم هتل که فقط رسیدیم بریم شام بخوریم

صبح هم وسایل را سپردیم به هتل و رفتیم برای خرید و دیدن فروشگاهها،چیزهایی که میخواستیم مخصوصا میوه های استوایی را با گشتن زیاد پیدا کردیم و خریدیم (توی کوالا مثل شهر های دیگه ای که رفته بودیم میوه فروش دوره گرد نداشت جایی که سری قبل میوه گرفتیم و شبیه بازار روز بود هم تو نت و پرس و جو پیدا نکردم فقط توی یه فروشگاه زنجیره ای یسری میوه تونستم پیدا کنم)

یه تاکسی گرفتیم و راه افتادیم سمت فرودگاه شماره 2 پروازهای ایرایشیا،کارهای ورودمون را انجام دادیم و یه مسیر خیلی طولانی رفتیم تا قسمت انتظار و سوار شدیم و با تخفیف و قیمت مناسب قسمت فرست کلاس و یه صندلی راحت که برای اولین بار توی پرواز تونستم تقریبا نود درصد راه را راحت تونستیم بخوابیم.

اینهم آخر سفر 15 روزه ما به 3 شهر و سفرنامه بورنئو بود.