آموزشی

امکان دسترسی فایل‌های اندروید از طریق ویندوز

 

امکان دسترسی فایل‌های اندروید از طریق ویندوز

اگر از کاربران اندروید می‌باشید، ممکن است قصد داشته باشید تا فایل‌های خود را به سرعت میان دستگاه‌ اندروید خود و رایانه منتقل نمایید. بدیهی‌ است که برنامه‌های زیادی مانند AirDroid وجود دارند که با کاربرد از آن‌ها می‌توانید این کار را انجام دهید. اما این برنامه‌ها بر مبنای وب پایه‌گذاری شده‌اند و از طرفی دستور دسترسی به همه فایل‌های اندروید را به‌شما نمی‌دهند. با راه حلی که هم‌اکنون می‌خواهیم به شما معرفی نماییم، می‌توانید به همه فایل‌های اندروید در ویندوز دسترسی داشته باشید.

دسترسی به فایل‌های اندروید در ویندوز

برای دسترسی به فایل‌ها و پوشه‌های اندروید در ویندوز از طریق وای‌فای، یک برنامه مدیریت کننده فایل به نام ES File Explorer را معرفی نماییم.

برای آغاز اپ ES File Explorer را نصب کرده. وارد آن شوید و گوشه سمت چپ صفحه نمایش را بکشید تا منوی تنظیمات برای شما باز شود. سپس گزینه‌ی Remote Manager را گزینش نمایید.

زمانی که این گزینه را گزینش کردید، باید آغاز به پیکربندی کنید. برای این کار کافی‌ است روی آیکن Settings (چرخ‌دنده ای که در بالا قرار دارد) لمس کنید.

با زدن بر روی این آیکن وارد تنظیمات Remote Manager می‌شوید. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، به یک پورت پیش‌فرض و ناشناس متصل می‌شوید.

پیشنهاد می‌شود یک یوزر و پسورد اضافه نمایید تا دیگر کاربران نتوانند بدون دستور دسترسی پیدا کنند. برای این کار گزینه‌ی Set Manage Account را گزینش نمایید. یوزر و پسورد را تعیین نمایید و برای پیوست روی OK کلیک کنید.

می‌توانید پورت پیش‌فرض را تغییر دهید. برای این کار Current Port را گزینش نمایید و یک دستگاه را به آن اضافه نمایید. دقت کنید شماره‌ی این پورت باید میان 1025 – 65534 باشد.

امکان دسترسی فایل‌های اندروید از طریق ویندوز

همچنین اگر می‌خواهید فولدر روت را تغییر دهید می‌توانید با گزینش کردن گزینه‌ی Set root directory این کار را انجام دهید. در اینجا ما حافظه‌ی جانبی را برای این کار گزینش می‌کنیم. اگر می‌خواهید هم از حافظه‌جانبی و هم از حافظه‌دستگاه انتخاب شود، روی آیکن نخست در این صفحه لمس نمایید.

زمانی که این کار به پایان رسید، به صفحه اصلی این تنظیم برگردید.

در صفحه اصلی روی دکمه‌ی Turn On لمس کنید. این کار  باعث می‌شود تا سرور FTP فعال شده و همچنین آدرس FTP که به آن احتیاج دارید نشان داده می‌شود.

در ویندوز File Explorer را باز کرده و Map Network Drive را از پنجره Computer گزینش کنید.

در پنجره‌ای که برای شما باز می‌شود، روی لینک آبی‌رنگی که در آن صفحه قرار دارد، کلیک کنید.

این کارشما را به Network Location Wizard هدایت کرده. در این قسمت برای پیوست دکمه‌ی Next را گزینش نمایید.

اکنون روی Choose a custom network location دوبار کلیک کنید.

در این پنجره، آدرس FTP خود را که در اندروید دریافت کردید وارد نمایید و دکمه‌ی Next را گزینش کنید.

نام کاربری‌ای که در برنامه ES Explorer انتخاب کرده‌اید را وارد کنید و روی Next کلیک نمایید.

یک نام برای شبکه اشتراک گذاری گزینش نمایید. این نام را بعداً می‌توانید عوض کنید.

روی Finish کلیک کرده تا فرآیند به پایان برسد.

زمانی که ما عملیات Map Network Drive را انجام دهیم، یک شبکه در File Explorer ویندوز برای شما نشان داده می شود. روی آن دوبار کلیک کنید.

در بار نخست، ویندوز از شما پسورد در خواست می‌کند. آن را وارد کنید و روی دکمه‌ی Log On کلیک کنید. در این قسمت تیک Save Password را نیز فعال کنید.

امکان دسترسی فایل‌های اندروید از طریق ویندوز

هنگامی که روی Log On کلیک می‌کنید، شما با انتخاب از وای‌فای به تمامی فایل‌های اندروید در ویندوز دسترسی دارید.

حال کار به پایان رسیده، Remote Manager را خاموش کنید.

با رفتن به تنظیمات Remote Manager و گزینش کردن Create Shortcut، برنامه ES Explorer یک میان‌بر (Shortcut) روی صفحه برای شما  می‌آورد که با استفاده آن آسانی می‌توانید به سرور FTP متصل شوید.

این کار به شما کمک کرده که دیگر نیازی به روشن و خاموش کردن Remote Manager را نداشته باشید.

اگر از ES Explorer استفاده نمی‌کنید برنامه‌های دیگری هستند که می‌توانید از آن‌ها برای این کار استفاده نمایید.

[ad_2]

لینک منبع
جعفری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا